Tuesday, April 8, 2008

今天出三藩市唐人街

華埠廟宇林立
前一天戴著假髮出三藩市唐人街拍照,有點不習慣,故今天戴著新購買的帽子出去參加入籍宣誓儀式。戴帽真的比戴假髮自在與舒服許多。特別這頂帽子是在「美國防癌協會」推介下選購的,款式的設計與帽子的質料都針對了癌症病人的需要,所以戴起來特别貼身與柔軟。感謝天父賜我們有這樣體貼的廠家。

想不到,這頂本來不甚起眼的小喼帽,竟先後在唐人街引來兩老人家的興趣,趨前來問我在哪裡買的,說我的帽子很漂亮,她們也想買一頂來戴。我向她們微笑說聲「多謝」,然後告訴她們,那帽子是我在網上訂購的。其中一位颇為失望的說,為甚麼他們不放在華埠賣?另一位則對我說,這帽子真的很漂亮,她真的很想買一頂來戴,隨後向我要了這帽子的網址,告訴她後,心中掙扎著要不要告訴她,這網址的產品是專為癌症病人製造的,但想起中國老人家的避忌(特別她們已年屆七八十歲),便不敢再說甚麼了。我的同胞啊,我的同胞啊,但願你們能早日認識耶穌基督,就不用再避忌甚麼了!

只是舉目觀看這華埠,廟宇林立,便真感到有需要為他們禱告了。求主記念。

老美說話常很正面
 Thank you for becoming U.S. citizen, this country will become better and better since we have you to be our citizen.

 In America everything is possible.

 Opportunity is only limited by your Determination and Faith.

1 comment:

Unknown said...

Mena,
Good morning from HK! During the prayer meeting, Ming updated us with the info. that u had posted a new photo and looked "gained weight"! Well, u looked great in the new hat, no wonder so many ladies asked u where they could get the hat!
Haven't written to u for some time 'cause not much happened personally la! Everyone in the office is busy w/ clearing up the desk and getting ready for the big days of replacing windows(probably Ming has updated u already)! Agnes has spent much time in planning for it, I will not be able to handle it if I were she la! Really thankful that she now oversees the office admin.! Eat well and sleep well la!